Bitcoin

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #46086
    vivi vivi
    Participant

    Acceptatie
    Belangrijker om te weten is echter dat Bitcoin steeds vaker geaccepteerd wordt als wettig betaalmiddel. Er zijn steeds meer landen die Bitcoin (of BTC, zoals de afkorting luidt) accepteren als officiëel betaalmiddel. In Azië komen al steeds meer pinautomaten waarin je BTC kunt omruilen tegen cash geld. De acceptatie van BTC geldt ook voor steeds meer bedrijven. De bekendste organisatie in Nederland die Bitcoins accepteert als betaalmiddel ken je ongetwijfeld: Thuisbezorgd.nl. Natuurlijk kost jouw pizza dan geen hele Bitcoin (zou een dure grap worden) maar bijvoorbeeld 0,0005 BTC. En om dan gelijk een leuke anekdote hierover te vertellen: toen de Bitcoin werd uitgevonden een jaar of 7 geleden was de eerste transactie daarmee het bestellen van 2 pizza’s. Het pizzarestaurant kreeg voor die 2 pizza’s 10.000 Bitcoins betaald. Omgerekend naar de huidige waarde zou dat zo’n 24 miljoen euro zijn….

    Wallets
    Maar hoe werkt dat nu in de praktijk, met het overmaken van BTC tussen 2 personen. Eigenlijk heel simpel. Wat je bij een munt als Bitcoin nodig hebt is een zogenaamde wallet. Deze wallet is jouw portemonnee of ‘bankrekening’. Let wel: er is geen centrale instantie die de wallets beheerd, omdat er domweg geen centrale instanties bestaan bij cryptocurrency. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor het beheer en de toegang tot jouw wallet. Verlies dus nooit de toegangsgegevens van jouw wallet, dan kun je daarna nooit meer bij je digitale geld komen! En er is geen bank of centrale instantie die je hiermee kan helpen. Deze wallet heeft een uniek adres (een hele lange tekenreeks). Stel, je wilt 0,5 BTC kopen twv. € 1200,= en deze opslaan in jouw wallet. Je gaat daarvoor naar een Exchange waar je traditioneel geld kunt omruilen voor Bitcoin. In Nederland zijn dat bijvoorbeeld Bitonic, BTCDirect of LiteBit. Je koopt daar (kan gewoon via iDeal) 0,5 BTC en vult als afleveradres het unieke adres van jouw wallet in. Even geduld (kan een half uurtje duren) en voila: de 0,5 BTC zie je in jouw wallet staan. Vanuit jouw wallet kun je dan vervolgens weer betalingen doen aan andere personen. Het enige wat je nodig hebt is het adres van hun wallet. Je zou bijvoorbeeld 0,1 BTC kunnen overmaken naar hun wallet.

    Maar hoe maak je zo’n wallet dan aan? Dat kan op verschillende manieren. Het gemakkelijkst is bij een online Exchange. Veel exchanges (waar je Bitcoins en andere internetmunten kunt kopen/verhandelen) bieden als gratis service een online wallet. Deze heeft een uniek adres (dit noemen ze ook wel de public key) en het voordeel hiervan is het gemak. Er is echter ook een nadeel: je bent volledig afhankelijk van hen. Al jouw digitale munten (coins) staan in jouw wallet bij een externe partij. Ook de toegangscode tot die wallet (de private key) staat op hun systeem. Als hun systeem ‘gehackt’ wordt (of in het meest extreme geval: de eigenaren van de site blijken niet te vertrouwen), dan kunnen kwaadwillenden toegang verkrijgen tot jouw wallet en vanuit daar je saldo overmaken naar hun eigen wallet. Dan ben je dus gewoon je (crypto)geld kwijt. Dit is in het verleden al eens gebeurd, google maar eens op ‘Mt. Gox’.

    Een tweede optie is om je wallet lokaal op je PC of laptop te bewaren. Bekende walletsoftware voor Bitcoin is bijvoorbeeld Electrum. Dit installeer je op je PC/laptop en vervolgens maak je binnen deze software een nieuwe wallet aan. Het voordeel is dat je niet afhankelijk bent van een online Exchange, dan heb je alles in eigen beheer. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de backup van en toegang tot jouw wallet. En het is belangrijk dat jouw PC/laptop niet besmet raakt met een virus/ransomware. Deze zou theoretisch ook toegang kunnen verkrijgen tot jouw lokale wallet en vanuit daar de coins stelen.

    Een derde optie is een hardware matige wallet zoals bijvoorbeeld de wallets van het Franse bedrijf Ledger. Dit is de mooiste en veiligste oplossing, zeker als het om grotere bedragen gaat. De wallet staat dan op een los apparaatje (soort van USB stick) die je loskoppelt als je deze niet gebruikt. Dit is de meest veilige oplossing.

    Mocht je willen beginnen met de aanschaf van wat cryptocurrency, dan raad ik je aan om geen grote bedragen op een online Exchange te parkeren. Kleine bedragen prima (beveilig je account wel goed met een moeilijk wachtwoord en liefst nog met een extra beveiligingsoplossing als Google Authenticator) maar grotere bedragen kun je beter in eigen beheer bewaren.

    #46096
    Kevin T
    Participant

    Heel erg bedankt voor dit leuke artikel, maar je weet dat ik nog een paar vragen heb, dus Ik wil graag je mening horen over tom welke trading programma ‘ s te kiezen

    #46097
    monicca monicca
    Participant

    Hartelijk dank voor dit artikel hier, Ik ben ook onlangs begonnen met het maken van geld op het kopen en verkopen van cryptocurrencies, het is erg cool en cool. Tussen haakjes, ik heb onlangs geleerd over het bestaan van Bitcoin Evolution ervaringen dit zijn erg coole dingen die mij en vele anderen echt helpen om hun vrije tijd te besparen. Ik denk dat jij het ook leuk vindt.

    #49509
    vivi vivi
    Participant

    /

    • This reply was modified 1 year, 11 months ago by vivi vivi.
    #49512
    Dylan Brown
    Participant

    Hallo allemaal. Dat is natuurlijk een heel goede vraag, maar ik denk dat u daar een oplossing voor kunt vinden. Probeer te kijken naar Bit Index AI sinds daar zul je in staat zijn om meer over te leren en in het algemeen proberen te verkopen en te kopen cryptocurrencies met hun hulp. Veel succes daarmee.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.